19 May 2011

Happy Teacher's Day 2011 !

Tadika KEMAS, kg. Perigi, Yan Kedah.


Sekolah Kebangsaan Singkir, Bedong Kedah.


Sekolah Menengah Kebangsaan Dulang, Yan Kedah.

Multimedia University, Ayer Keroh Melaka.


hoho sebenarnya dah tertinggal banyak benda sangat nak diupdated ke blog ni.busy! dah tu kat FB pun tak sempat nak wish Happy Teacher's day untuk semua cikgu-cikgu.maaff ! yang sempatnye kat abah dila je.bila difikirkan, tak kan pernah ada orang yang berjaya kat dunia ni tanpa seorang guru kan.walaupun ada yang akan cakap aku tak pernah pergi sekolah pun dari kecik.yelah mak abah kita pun cikgu jugak yang ajar kita asas sebuah kehidupan..

dari tadika masing-masing ada favourite cikgu kan?! tak kurang jugak, ada yang siap bermusuhan dengan cikgu-cikgu.itulah masam manisnya masa persekolahan seseorang.so dila adalah sikit pengalaman yang memang akan dila ingat sampai bila-bila.cerita zaman cute primary school gitu.disebabkan abah dila memang cikgu dila sendiri masa sekolah dulu, segala apa yang dila buat dalam class, result exam dapat apa semua dia tau dulu.hebat kan ! tak payah susah-susah nak bagitau.-___-"

dan juga disebabkan dila ni orang melayu sejati confirm-confirm la subject paling dibenci adalah english.bm aku pun teruk ada hati nak score english.haha.apa kebenda la nak belajar vocab,grammer bagai kan.teacher dila masa darjah 6, teacher Ee Yew Mei.yeke nama dia spelling macam tu..dah lupa.aduii.kitaorang panggil dia teacher Ee.memang seriusly dila anti dia dulu, semua benda dila buat salah. setiap kali class mesti dila kena jawab kat depan.kau bayangkan kau tak minat lepas tu kena paksa jugak.dan paling tragic sekali bila dila dengar abah bagitau mak, teacher Ee cakap dila tak kan dapat score english kecuali C.

yess i very hate her on that time ! she make me down..tapi dila nak buktikan walaupun dila tahu memang bukan A atleast i get B ! then i got it !! Alhamdulillah thankyou Allah.and also million thanks to her.ehh apasal speaking ni.HAHA..dan akhirnya PMR dila dapat jugak A untuk english.ini bukan untuk membangga diri tapi inilah magik sentuhan seorang guru yang sangat bermakna dalam hidup dila..dan sekarang dialah cikgu paling dila akan ingat...cikgu yang lain pun ingat jugak..hehe.walau apa pun, guru terbaik sepanjang hidup dila mestilah mak dan abah.terima kasih untuk semua ! mulianya tanggungjawab kalian.. terbentuknya sebuah modal insan bermula dari didikan dan asuhan yang sempurna..:)


terima kasih cikgu ! ;D


No comments:

Post a Comment