15 January 2011

The Old Dreaming


Helo-helo salam comel semua !
beruntung kan orang yang dah lahir-lahir gigi dah tersusun kemas dan rapi.bukan apa susah tau sejak gigi susu dah bertukar ke gigi kekal, pertumbuhan gigi saya sangat lah tak stabil dan bukan di atas landasan yang betul.since kecik comel lagi dentist dah selalu jadi kawan baik saya.bosan kan.dah la bagi kanak-kanak dentist sangatlah horror bagai mimpi seram di malam hari.trauma oke..

sejarah family tak pernah ada.mungkin ibuk saya amalkan pengambilan kalsium yang lebih dulu-dulu.;p.saya dan adik yang terpilih mungkin.jadi kerana beberapa sebab saya perlu betulkan gigi-gigi saya ni.bila nak makan, bila nak berkamera riang, bila nak tersenyum manja dan banyak lagi mulalah hati berkata behave dalila please be behave.jadi saya perlu..

bila dah berusia belasan mulalah hati berkata, kau perlu mula berubah.hati jahat pula berkata, nanti tak da sapa nak kau, baru tau.hehe jahatnya kau hati.then start dari situ semangat berkobar menuju ke klinik gigi kerajaan untuk mendaftar.mahal kot nak berswasta untuk 2 orang pesakit.masa tu umur dah menginjak ke angka 17.memang dah agak terlambat pun.dan goverment klinic sangat lah lama untuk senarai waiting list dorang.saya pasrah lagi..

masa pulang ke kedah untuk berpraktikal 7bulan yang lalu, oke dorang dah call untuk next appoinment.harapan kembali berapi.sejak tu rawatan berterusan diterima.tapi sangat lah lama.bosan.sekarang pun after 7months tak nampak sebarang perubahan lagi.cuci dah,x-ray dah,acuan dah.pasangnya bila ? persoalan betul.tapi tak mengapa mimpi ni mungkin berakhir tak lama lagi.Insyallah ;)

the behave one


p/s dari kecik lagi kalau rasa gigi tu kurang kemas silalah menabung ye.nescaya mimpi anda tak kan lama.pegi swasta esok dah boleh pakai.bahagianya..kthankbye !



No comments:

Post a Comment